vad ska man kalla denna maträtt?

publicerat i Vardagsliv
Alltså det häääär kommer bli gott! Hoppas jag.

Jag har precis blivit färdig med min specialare till maträtt.

Det hela började med att jag sa till Ellie att jag hade tagit fram två påsar köttfärs. Jag frågade henne vad jag kunde göra med det förutom tacos eller köttfärssås. Lasagne sa hon. Ja sa jag. Längtade efter att få göra lasagne för första gången, men när jag kom hem fick jag se att jag inte hade några lasagneplattor. Bara lasagnekrydda. Vad nu göra?!

Jag gjorde en köttfärssås. Jättegott. Jag kokade upp makaroner och vispade upp 2 ägg. Sen förstår ni så mojsar jag ihop köttfärsåsen och makaronerna i en form. Jag river sedan massor ost och häller över röran. Sist men inte minst så häller jag över de vispade äggen.

Voila! Ser det inte gott ut?! Jag tycker det. Nu ska jag äta!



Alltså osten... älskar smält ost!!!

Kommentarer
Postat av: jane

Smaskigt!!!!! När kan man komma på en sådan????

2010-12-03 @ 21:35:19
Postat av: daniella

ja det är bara att komma vettu. finns massor kvar. jag åt inte upp allt.

2010-12-03 @ 21:59:39
URL: http://daniellagoretti.blogg.se/
Postat av: JOHANNA

sv: jaa du, alltså det är så himla mycket med utbildningen nu och denna vecka. kan inte ens mitt schema, det står på ett tågsätt och olika symboler så jag kan inte bestämma något ännu alltså :) jobbar du mycket nu? :)

2010-12-03 @ 22:55:56
URL: http://johannamlandersson.blogg.se/
Postat av: mamma

när blir vi bjudna på middag

2010-12-04 @ 19:40:39
Postat av: mamma

när blir vi bjudna på middag

2010-12-04 @ 19:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen