hål i öron på bebis

publicerat i Vardagsliv
Ja, nu kommer vi nog till en känslig fråga. Vissa kommer absolut inte hålla med mig alls, men åsikter är till för att göras hörda.

Vad tycker du om hål i öronen på bebisar/nyfödda/under 1 åringar?

Om jag pratar för mig själv, så kommer jag nog vilja göra hål i öronen på min dotter. Jag tycker att det är så himla sött! Och då slipper de genomlida och tjata om att få ta hål i öronen när de blir 6 år, som jag gjorde.

Det tar väl ca 1 minut att ta hål i öronen, och det kan väl jämföras med att ta 2 sprutor vaccin. Det gör ont i några minuter, sedan är det glömt.

Det negativa då, är väl att det kan bli infektioner och sånt där. Och att de inte hade den fria viljan att få välja själva. Men om man är uppvuxen med hål i öronen så vet man ju inget annat. Som ett födelsemärke. Eller nae, det var nog en dålig jämförelse. Men ni fattar?

I Spanien har varenda liten tjej små, fina örhängen. Där kan man få ta hål i öronen på dem redan på BB.. tänk om det vore så här.

-"vill ni ha en uttöjning eller bara små pärlor?"

Kommentarer
Postat av: madde

nej nej daniella inte på småbarn. :P

2010-12-20 @ 19:27:55
Postat av: Alex

På din dotter, Ska du ha en dotter ?

2010-12-20 @ 22:37:02
Postat av: Linnea

Man gör inte så mot en liten bebis.

2010-12-20 @ 23:44:54
Postat av: mamma

vad synd att jag inte tänkte på det när du var nyfödd..men det är ju en tradition i vissa länder

2010-12-21 @ 07:05:32
Postat av: Anonym

Nej jag skulle aldrig göra hål i min lilla bäbis öron ! Då får de vänta precis som jag fick :) Man måste ju ha saker att se fram emot när man börjar skolan och blir äldre.

2010-12-21 @ 09:55:37
URL: http://ellinorastamaria.blogg.se/
Postat av: holykirch.se

Nae jag skulle inte. Sådant får de välja själv. Skillnad på vaccin och accessoarer.

2010-12-23 @ 01:03:12
URL: http://holykirch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen