kontraktet

publicerat i Vardagsliv
Angående Maddes och mitt lilla "kontrakt" som vi kallar det.. jag undrar verkligen hur jag ska klara att inte äta något onyttigt och gott som chips och godis fram till julafton? Ena stunden tänker jag att "jag klarar det här" och andra stunden så tänker jag "varför plåga sig själv så här?" För det är ju det vi gör.. ioförsig så är det ju bara för stunden man njuter när man äter godis, sen när man sitter där med magen i vädret, proppfull med godis så är det enda som återstår ÅNGEST. Och jag, jag kan inte äta måttligt heller. Ska jag äta godis så köper jag väl för fan inte 2 hg.. jag tar 2 kg - ska man äta så ska man äta. Tänk att köpa en liten påse godis. Det är SÅ gott, men när den lilla påsen är slut vill man ju ha mer för att man köpte för lite. När man köper för mycket så blir det ju över tills nästa dag, och dagen efter det. Det funkar inte heller för mig, för om jag ska äta godis har jag bestämt mig för att hålla mig till EN dag i veckan. Det räcker. Man får äta godis, med måtta, en gång i veckan. Man blir inte fet, man tränar några gånger, inget händer. Men om man köper en stor påse blir det ju över till dagen efter och inte fan låter man det som blev över stå i en vecka tills man får äta igen.

Det blev ett långt inlägg om kontraktet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen