ren säng

publicerat i Vardagsliv
Tjena bloggen och allihop!

Nu har jag precis bäddat rent min underbara säng. Nu är den FRI FRÅN SMULOR och skit som Oskar drar med sig när han går och lägger sig. Som tur gör ju inte jag det :) Ska tvätta imorgon klockan 8-12, så lika bra tänkte jag att fixa och bädda rent nu så slipper jag styra med det innan jag går ner till tvättstugan. Så det är det jag har styrt med sedan jag kom hem från Dennis klass redovisning.

Alla barn var jätteduktiga, men duktigast var ju Dennis, såklart. Lilla gosebror!

Har en liten ensamkväll ikväll. Får se ifall det blir fler dagar. Kan ju vara skönt att vara lite själv någon gång. Är ledig imorgon från jobbet, det är underbart.
Fick ju åka dit idag kvart över fem. Skulle ju åka till redovisningen vid 6 så mamma och dom fick stå och vänta utanför Pressbyrån i 20 minuter, och visste inte ens om jag skulle hinna. Men jag pinades igenom allt (kunde det mesta), och låtsades förstå för att hon skulle skynda sig lite så jag skulle hinna. Till slut blev hon klar och jag kunde då. Ja, när jag står där med jackan på och stressad så fortsätter hon och börjar prata om en ny sak. Usch! Hatar stress.
Alltså.. det jag skulle lära mig var två saker. Den ena kunde jag redan, och den andra tog det hundra år att komma fram till. Eftersom jag redan var stressad när hon kom till den saken, så förstod jag ärligt talat inte allting. Det är komplicerat. Det handlar om det nya kortsystemet på Östgötatrafiken, alltså busskort. Hur man gör ifall någon kommer och vill lämna in sitt kort när det är trasigt osv. Ingen vidare rolig info till er som läser, men det känns skönt att berätta.

Nåväl.. Undrar om det är något bra på tv ikväll?


min underbara säng som jag bäddade rent i förut

mina mattor från Ikea som nu vilar på köksgolvet

Just det! Igår köpte jag fina ramar till mina fina foton på farmor & farfar. Har spikat upp den ovanför soffan. Det kanske ser konstigt ut, men det är för att det ska upp flera sådana tavlor sen.. så det är inte klart.


Close-up

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur har du råd å köpa allt när du säger att du inte har pengar ?

2009-10-21 @ 11:57:20
URL: http://ellinorastamaria.blogg.se/
Postat av: Daniella

för att det inte är jag som betalar

2009-10-21 @ 20:20:43
URL: http://daniellagoretti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen