I love Friskis & Svettis

publicerat i Vardagsliv
Jaha, då var man hemma efter en lång dag. Nyduschad och redo för kvällen.. ingen händelserik kväll men det blir att se på Ballar av stål klockan tio iallafall.

Idag hade jag mitt sista pass för denna termin innan sommarschemat sätter igång på Friskis. Det kändes lite sorgligt, och en stammis gjorde mig riktigt rörd, känslig som jag är. I slutet när jag tackade för mig så sa han "Vi kan väl tacka Daniella och hennes värd för en bra termin och ett bra bra pass" eller något liknande.
Gud så kul att få höra sånt om mig och det jag har åstadkommit! Man får liksom tillbaka så mycket efter allt slit med passet och allt som hör till. Men det är det värt!

Fick min lönespecifikation idag med. Jag fick inte så mycket som jag hade tänkt mig tyvärr. Jag måste ju lägga undan massor till mitt sparkonto så jag kommer någonvart i sparandet till lägenheten, och så ska jag ju ha med mig pengar till Spanien och då räcker ju inte 1600:- som jag lyckats spara ihop. Minst 1000 kr till måste jag ha med mig. Jag hittar ju alltid massa väskor och småkraffs när jag är i Cullera. 2000 kronor ska mamma ha varje månad för att jag fortfarande bor hemma. 2000 kronor till ingenting känns det som, eftersom det är 2000 kronor som mamma inte hade förut innan jag började betala, så varför ska jag betala nu helt plötsligt bara för att jag har jobb? Jag har inte riktigt smält det där än fast jag har betalat hemma i ett halvår..
Men jag hoppas ju som sagt på att få flytta snart. Känns kanske lite dumt att ta lån när man bara är tjugo år på flera hundra tusen.. men jag kan ju vara död imorgon eller hur? Man måste nog leva för stunden lite. Men så kan man ju inte tänka heller.. blir ju fel. Tänk om jag blir av med jobbet. Då står jag där med en halv miljon i skuld och mer blir det.. Fy.
Fan. Men hyra en lägenhet, det tänker jag inte göra! Betala flera tusen i månaden till ingenting. När man köper en lägenhet får man ju tillbaks allt man betalat när man säljer.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen