fredag!!!

publicerat i Vardagsliv
Usch och fy fan vad kallt det är ute! Jag duschade förut och mitt går frös till is, typ. Jag var i Vasaparken med Leon och Milton en sväng, men det var ju så kallt så till och med Milton som älskar att vara ute vägrade att gå.

Men idag är det fredag! Veckan har gått jättefort ju. Imorgon är det kalas för mor och mig i Herstaberg och ikväll ska Oskar och jag på bio. Jag har längtat i flera dagar efter godispåsen jag ska köpa ikväll och smaska på inne på bion.

Förresten, är det någon som lånat våran Sex and the city 2??? Jag hittar den inte. Ville så gärna se den nu, för jag såg ettan igår.

Kommentarer
Postat av: jane

GRATTIS i Förskott till DIG.

2012-02-03 @ 11:47:49
Postat av: Ellinor

Jag lånade den, men jag lämnade tillbaks båda 2 och solsidan :)

2012-02-03 @ 13:41:22
URL: http://ellinorastamaria.blogg.se/
Postat av: Nea

Haha ja jag får väl ta och äta upp mig! Mina gamla kläder som jag hade innan graviditeten är ju inte för stora iaf men jag skulle behöva gå upp ett par kilo. Jag tycker inte själv att jag blivit smal men jag reagerar ju på att jag tappar kilon liksom. Jag har iofs alltid haft lätt för att gå ner i vikt men svårt för att gå upp i vikt så det krävs ju en del jobb (läs skräpmat) för att gå upp igen haha

2012-02-03 @ 14:06:15
URL: http://frokennea.blogg.se/
Postat av: Nea

Åh vad duktig leon är! Liv är som en liten bowlingkängla när hon ska försöka sitta, det går inte alls och hon ramlar både hit och dit om man inte håller i. Det går rätt bra om hon har stöd bakom sig men utan stöd är det kört haha.

2012-02-03 @ 14:09:11
URL: http://frokennea.blogg.se/
Postat av: Nea

Ja man ska inte underskatta mamma-intuition. Liv åt ju väldigt oregelbundet i början och kunde vara hungrig igen efter 40 minuter så då tvingas man lära sig att höra skillnad haha. Men hunger-gråten är väldigt gäll hos Liv, ledsen-gråten är lite mer snyftig i sin ton och så gör hon en speciell min när hon är ledsen och när hon är trött så är det mer gnäll-gråt som kommer och går en stund.

Det viktiga är ju inte hur man vet vad ens barn vill, bara att man vet och även om du inte hör skillnad på leons gråt så vet du ju vad han vill, det märker ju jag bara genom att se er tillsammans.

2012-02-03 @ 15:01:41
URL: http://frokennea.blogg.se/
Postat av: Nea

Tjoho, vet att du skrev ett inlägg om babybjörnen man kan ha upp till 2 år. Jag och alex lyssnade på knattetimmet i p4 igår och där pratade dom om bärsele och dom sa att det bästa var att ha en bärsele man kan ha på ryggen. Man kan ju inte laga mat, diska och städa så lätt med ett barn på magen (även om man har gjort det flera gånger haha) så jag skulle i så fall tipsa om att köpa en sån man har på ryggen istället. Du borde nog inte få lika ont av en sån heller och jag tror, utan att vara saker, att man kan ha dom mycket längre än 2 år.



Vi blev i alla fall jätte sugna på att själva införskaffa en när vi hörde det inslaget.

2012-02-05 @ 10:41:15
URL: http://frokennea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen