dermaroller

publicerat i Graviditeten
Efter denna graviditet ska jag köpa mig en dermaroller. En grej man "rollar" bort bristningarna med. Jag har ju en hel del på magen, tyvärr. Nog för att jag har fått en skatt på köpet, men tycker inte att jag måste ha kvar bristningarna som minne, bara för att jag fått ett barn :)

Lite info om dermarollern:

"Bristningar uppstår när huden tänjs ut hastigt på grund av påfrestningar som t ex kraftig viktökning eller graviditet. Eftersom huden inte hinner producera sina egna byggnadsstenar (collagen fibrer) i samma takt som den expanderar sträcks huden ut och de tätt sammanflätade beståndsdelarna tvingas separera från varandra. Även om bristningar kan undvikas genom att applicera återfuktande krämer är de svåra att bli av med när de väl är ett faktum.

Det är rollerns unika egenskap att stimulera collagen produktionen i huden som gör att huden tillförs ytterligare beståndsdelar till de områden där det saknas. Resultatet blir att bristningarna bleks eftersom huden själv anpassar sig till dess expansion.

Endast efter ett fåtal behandlingar kommer bristningarna blekas synbart. Läkeprocessens effektivitet beror naturligtvis på graden av hudskada, ju djupare och allvarligare
."

Det finns tydligen olika längder på nålarna på rollern. Någon som har erfarenhet av DERMAROLLERN, som kanske man rekommendera vilken mm jag ska ha på nålarna?



Jag vet ju att hudbristningar bleknar bort med åren, men om man inte vill vänta så himla länge, och för den delen så kanske inte ens allt försvinner, så är nog en dermaroller bra.

Jag har läst privatpersoners bloggar som har använt dermarollern, och sett på före-och efterbilder. De har fått ett jättebra resultat!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns nån salva för bristningar på apoteket som ska va bra! Kram malin goretti

2011-08-18 @ 09:47:34
Postat av: Anonym

Hej!



Vet du vart man kan köpa den? :)

2011-08-18 @ 17:00:25
Postat av: Daniella

Vet ingenstans förutom på tradera faktiskt

2011-08-18 @ 17:40:57
Postat av: Anonym

har du tittat på apoteket?

2011-08-25 @ 10:50:37
Postat av: Stina

Hejsan! Jag har använt dermaroller efter min graviditet. Jag fick inte så mycket bristningar men har behandlat de jag fick. De har inte försvunnit så det ska man inte förvänta sig, men däremot har de blivit mindre och huden drar ihop sig snabbare när man använder dermarollern och det är ju positivt för hela magen. Ska du köpa hem en så skulle jag satsa på en med 2 mm nålar. Min är 1,5 mm och jag skulle vilja ha en med 2mm. Tror resultatet blir bättre då eftersom nålarna penetrerar huden djupare. Se till att hitta en bra kräm eller serum som du smörjer med också. Mvh stina

2011-09-12 @ 09:56:54
URL: http://readmypinklips.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen