hellokitty+pojke=nej

publicerat i Vardagsliv
Just nu/hela tiden är det ju en jävla hets om att man inte ska klä sin lilla flicka tjejigt, eller pojke i "pojkkläder".

Pojkarna ska folk sätta på rosa byxor, lite för att trotsa denna genus-vaddetnuheter.

Varför?

Om/När jag får bebis så kommer jag fan inte klä min lilla pojke i rosa kläder. Jag längtar liksom till att få klä min lilla flicka i gulliga, rosa, lila tjejkläder. SÅ HIMLA FINT! Om det är en pojke så kommer jag klä den i batman och spiderman. Så är det bara? Enligt mig. Men alla tycker visst olika.

Varför hålla på och krångla och sätta på killen Hello Kitty sparkdräkt liksom?

Det är väl lite det som är grejen. Ett barn är ju ett barn, och man "ska" väl inte behöva klä den i killkläder/färger  bara för att visa vad det är för kön. Egentligen alltså. Men ändå.

Klä din tjej i rosa och din kille i blått. Enkelt. Svar ja!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Vi klär v efter vad vi tycker är fint. Ex. så har han en brun tröja med hello kitty. Och spiderman skulle aldrig falla oss in att ha. Just för att jag hatar alla killiga kläder med serietryck. Sen tycker jag det blir så tråkigt när alla tjejbebisar ska ha massa spets och lullull. Alla övrdrivna kläder går bort. Vi tar på det som är skönt och fint. Mest randigt.

2010-11-16 @ 10:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen