tomteluva

publicerat i Leon
Vi hade ju tänkt att köpa en pepparkaksdräkt till Leon som han skulle ha på julafton och sådär. När vi har tittat (vill ha från Lindex) så har hans storlek varit slut, typ 5 ggr, så igår fick jag nog.

Vi var på Åhlens och där hittade vi en söt tomteluva. Den kostade bara 30 kr, så ska man vara snål och jämföra med dräkten som kostar 149 kr så har vi tjänat in en slant. Dräkten kommer han ju bara kunna ha i två dagar under hela året, så det är väl ganska onödigt köp ändå om man ska se det så.

Tomteluvan får han ha på sig på lussefirandet på öppna förskolan på tisdag :)


Leon i sin krokodil-pyjamas för ett tag sedan. På tal om tomteluvor liksom.

Klockan åtta imorse gick jag och Leon till Ica. Vi hade visst dåligt med ersättning till honom, så det var ju bara att bege sig ut för att handla! Det var faktiskt skönt att gå iväg så tidigt. Inget folk ute, inte på Ica heller, och Leon somnade sött i vagnen på vägen hem.

Halv åtta vaknar han nu för det mesta. Runt 5-6 vaknar han pigg i sin säng och då lyfter jag över honom till mig där han också oftast somnar om. Synd bara att jag inte kan koppla av riktigt ordentligt när han ligger där bredvid mig. Är väl rädd att jag ska kväva honom eller något och kan därför inte somna in på riktigt. Så även om jag legat där med honom och "sovit" i ca 2 timmar så känns det inte som det. Är inte utvilad ändå.

Men vad gör väl det när man har världens finaste guldklimp!

Kommentarer
Postat av: Linda

Och jag är helt tvärt om. Blir mer disk orolig att han ska vända om i spjälsängen och kvävas så tänder lampan tusen ggr och sover inget. Man rullar inte på de. Inte ens Patrick som sover som en gris:-P

2011-12-10 @ 15:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen