Barnkläder

publicerat i Leon
Usch... Blir så trött på detta. Kille, tjej... Barn! Skor för tjejer och skor för killar. Kan man inte bara skriva BARN och göra lite roligare skor som inte är för just det ena eller andra könet. 

En sko jag skulle köpa till Leon är nån som tex är lila och gul. Nu finns det bara färger som "passar tjejer", typ lila och rosa tillsammans. Grönt och blått ihop passar tydligen killar bäst. 

Men vart är alla skor som varken är gjorda för det ena eller det andra könet? Mer färgglatt tack!!! 

Blir även jättetrött på barnkläder från h&m. Tjejernas sida är jätte-färgglad, killarnas färger är mera dämpade och med häftiga superhjältar på. 
Kläder för killar med söta kaniner eller katter passar inte dem eller? Det är bara flickor som tycker om kaniner tydligen. 

Kanintryck finns det bara på rosa kläder med puffärmar och det vill jag inte klä Leon i, hur mycket jag än skulle vilja gå emot detta. 

Kan de inte bara göra kläder för BARN??! Varför ska det vara könsindelat på klädavdelningarna? 

Lite bitter idag, ja. Eller nae... Detta har fan inget med mitt humör att göra. Detta är ju sanningen!




Kommentarer
Postat av: Christine

Håller med till 100 %!!!!

2014-03-20 @ 23:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen