Rida på en äng

publicerat i Vardagsliv

Ni anar inte vad som just hände! Kan inte fatta det själv. Leon somnade ensam i sin säng utan någon av oss i rummet. Helt otroligt, har aldrig hänt! Och han grät inte en endaste gång. Dock fick jag ju lägga tillbaks honom i sängen kanske 20 gånger, men till slut förstod han väl att jag stod utanför eftersom jag kom in varje gång han klev ur sin säng, och då kände han sig trygg.

Min förhoppning är ju nu att vi ska kunna säga att Nu ska vi sova, och så går vi och lägger honom och säger godnatt och sen går vi ut ur rummet och så somnar han där ensam. Vi får väl se hur detta går, men det är ju ändå bra att få lite rutin på läggningar och sådär. Vi har ju inte haft nån bra sån riktigt, inga fasta tider och regler. Vi har haft en regel och det var att han ska ligga i säng kl 20 senast, men det blev det inget av när jag fick sommarledigt (eller ja, arbetslös)...

Idag åkte vi till svärisarna och Leon badade i poolen och på vägen hem stannade vi vid en hage och tittade på de vackra hästarna som fanns där. Leon verkar så fascinerad av dessa varelser, och det förstår jag. De är så himla fina och så luktar de så gott, tycker jag.
Jag har ju ridit en gång i tiden va, 4 år minsann. Men slutade när jag gick i fyran. Jag tröttnade, det blev så enformigt att rida runt i en ring i ett ridhus. Och så blev jag så frustrerad när vi red ut typ en gång om året. Då fick vi bara skritta och ha en som höll i hästen.

Jag är väldigt sugen på att rida igen. Inte ridskola, men låna en häst nån gång ibland och få rida ut och galoppera på en vacker sommaräng. Så fridfullt. Eller så får jag väl inte stopp på hästen, och så ramlar jag av.
Jag måste forska lite och se om jag känner någon som har en häst, vore så himla kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen