När går det över?

publicerat i Leon

Har tejpat lite foton i fotoalbumet som jag pratade om. Jag ska även skriva dit lite text också, det blir kul för han att läsa och titta på sen när han blir äldre. Det tycker jag nu, det är jättekul att bläddra i gamla album från när vi var små!

Leon är i en asjobbig fas just nu. Eller så har han varit ett bra tag så jag hoppas verkligen det snart går över. Han gråter så fort jag tar några steg ifrån honom. Det leder ju till att han står och tjuter när jag tex försöker laga mat. Han ska hela tiden sitta i mitt knä eller vara uppe i famnen. Det börjar bli jobbigt, han väger liksom 12 kg nu och det vore så mycket enklare om han bara kunde leka för sig själv iallafall en liten stund så jag hinner med vardagssysslorna.
När vi är borta hos folk där det är massa andra så är han inte alls lika klängig. Då är det ju personer runt omkring som underhåller honom, men hemma är det ju bara jag. Oftast. När pappan kommer hem är det nästan ändå bara jag som duger och det blir ju jobbigt i längden.

Men.... En dag kommer jag väl att sakna detta kläng för då kommer han ju skrika när jag vill sätta mig ner och mysa med honom.


Kommentarer
Postat av: Vanilla - vinn Personlig almanacka i bloggen!

Ja, det är många faser de ska igenom. Min lilla tjej är också väldigt klängig! :-) Men jag tror som du att man måste passa på att njuta av det ändå, för när det inte är så längre kommer man nog att sakna det!

Mysigt med fotoalbum!
Kram

2013-01-10 @ 20:18:49
URL: http://byvanilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen