Viktigt att synas

publicerat i Vardagsliv
Jag köpte lite reflexer idag, de kostade bara 20/st på Apoteket. 
Jag har länge tänkt att vi behöver reflexer för när man går ute i mörkret nu så SYNS MAN INTE!
Ibland kör man ju bil på kvällen och jag vet inte hur många gånger man tror att det inte kommer nån vid övergångsstället men så var det någon där ändå. 

Jag tycker det är väldigt dumt att inte bära reflex, likaså att inte använda hjälm när man cyklar. Det är ju för ens egen säkerhet, och man har inte hjälm för någon annans skull. 
Jag har fortfarande lite svårt för just hjälm, men jag övar på att visa respekt för livet. Det borde alla göra.




Kommentarer
Postat av: Linda

Så sant! Vi har faktiskt reflexvästar som vi övar på att bli bra på att anv. också, både till oss och lillkillen, jättesmidigt o syns bra!

Svar: ja det är supersmart! önskar alla tänkte smart :(
Daniella Goretti

2013-12-09 @ 23:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen