sov gott

publicerat i Leon
Nu sover Leon för natten, förhoppningsvis. Vi har gjort som så i några dagar nu att han inte får sova efter kl 15, och det har lett till att han somnar mellan halv åtta och nio. Faktiskt väldigt skönt jämfört med att somna kl tio-elva... Jag hoppas verkligen att detta håller i sig och att han inte får för sig att vakna några timmar senare och tro att det bara var en middagslur han tog. 
 
Däremot så vaknar han väldigt mycket på kvällen och natten och man måste springa och ge honom nappen så somnar han om. Mer än förut. Förut kanske det var 2 gånger per natt max och nu är det minst 4. Faktiskt så har vi flyttat på Leons säng så den står på Oskars sida. Jag har ju gått upp i 11 månader för att ge Leon nappen så jag tyckte att det var Oskars tur nu. Dock så vaknar jag ju varje gång men jag behöver då bara putta på honom (skaka/rysta) så går han upp. Oskar gör det i sömnen för det har hänt att han somnar bredvid Leons säng på golvet. Haha. Jätteskönt verkligen.
 
Jag läste för längesen att de, barnen alltså, vaknar ofta på nätterna när det är mycket som händer med dem. Typ att de börjar gå och börjar på förskolan och sådana grejer så jag tror mycket på att det har med det att göra. 
 
 
Förresten, har ni Instagram? Jag har tjatat om det ganska mycket men nu var det längesedan jag gjorde det så jag passar på igen. Vad heter ni? Jag heter dgoretti ifall ni vill följa mig.

Kommentarer
Postat av: C

Men jobbar inte Oskar på vardagarna?

Svar: Jo det gör han! Men ska han få sova hela natten bara för att han jobbar? (som han fått göra i nästan ett år..) Det är ingen dans på rosor att vara hemma med ett barn, tycker inte jag iallafall och jag tror många andra föräldrar håller med. Och inga sovmorgnar får man ju heller så vi går ju upp samtidigt också.
Daniella Goretti

2012-08-07 @ 21:35:36
Postat av: Ellinor

De va de trögaste jag läst! Min karl jobbar också men de är väl hans barn också? Man måste ju hjälpas åt!! Han får väl vara trött på jobbet någon dag och jag hemma med sonen någon dag om sonen krånglar på nätterna?

2012-08-07 @ 22:19:28
Postat av: C

Var det trögaste jag läst?? Ska pappan springa upp minst 4 ggr / natt och sen upp och köra bil till jobbet och prestera på jobbet så han kan fokusera på allt och även på att få behålla jobbet? Skillnad när de kommer hem efter jobbet att man hjälps åt eller att han tar på helgerna.

Svar: Men om vi ser det så här... Jag som mamma, ska jag behöva springa upp 4 ggr på natten och sedan ta hand om barnet hela dagen sen? Trött och eländig efter att ha varit uppe flera gånger. Samma sak tycker jag. Jag tycker iallafall att man delar som föräldrar, eller iallafall kommer överens om något som funkar för båda.
Jag har ju mig själv att skylla som "tillåtit" det att bli jag som går upp alla morgnar och nätter. Jag kan räkna på 2 händer de morgnar jag tex fått sovmorgon.
Daniella Goretti

2012-08-08 @ 00:46:15
Postat av: C

Men du är ju mammaledig för en anledning! Haha men då kan väl du börja jobba nu istället då? Man får ju stå ut det första året , klart att det inte är en dans på rosor jämt att ta hand om ett barn men man får ju hjälpas åt när pappan kommer hem från jobbet då kan ju han avlasta mamman osv. Hur resonerar ni egentligen?

Svar: Ja, jag är mammaledig för att ta hand om barnet, på dagen när den andra föräldern jobbar! varför ska pappan automatiskt säga av sig föräldrarollen på natten undrar jag?!
Daniella Goretti

2012-08-08 @ 09:24:05
Postat av: C

För han jobbar ju! Ska han köra ihjäl sig på morgonen för att han
Är så trött då? Helgen kan han ju ta.

Svar: Hur tar du förgivet att han är så himla trött då? han cyklar eller får skjuts så det är lugnt.
Daniella Goretti

2012-08-08 @ 09:31:58
Postat av: Anonym

Hur resonerar du skulle jag vilja säga. Jag anser att vara hemma med barnet varje dag är ett heltidsjobb? Om inte mer än ett heltidsjobb! Snälla lägg av, vadå trött på jobbet, och i bilen till jobbet ? De är väl samma sak för oss som är med barnen , vi får ju också vara trötta när vi kör bil, och ännu värre med våra barn i bilen, eller ska vi bara sitta hemma också menar du kanske ?

2012-08-08 @ 09:32:55
Postat av: C

Ja men vi kan ju välja att inte köra bil då, och så kan vi passa på att vila när barnet tar en nap. Barnet går väl i första hand inte att man ska kunna åka iväg och hitta på saker?

Svar: Förresten!!! Vid vilken ålder tycker du gränsen går då för att pappan ska gå upp på natten? Det är väl lika jobbigt för honom när barnet är ett år som när barnet är tre.
Daniella Goretti

2012-08-08 @ 09:38:50
Postat av: Anonym

Du lär inte ha barn!

2012-08-08 @ 09:40:06
Postat av: C

Haha jo det har jag en på 8,5 månad. Det är väl skillnad när man har flera barn men i det här fallet var det inte så.

Svar: Pappan blir väl lika trött på morgonen och kan köra ihjäl sig även om han har fler barn. Förstår inte riktigt :)
Daniella Goretti

2012-08-08 @ 09:41:31
Postat av: linda anderstedt

Men hörredu C, jag som gått upp men båda barnen i 3 års tid ser inget som helst problem med att be pappan till barnet/barnen gå upp en natt då o då , även om han jobbar.. ja gjorde det felet att jag aldrig har bett pappan till mina barn gå upp. Det har lett till att han blivit bekväm o tar för givet att jag går upp. Men nu När jag börjar skolan , ska ja då fortsätta gå upp om mina barn vaknar ? Min man jobbar o jag pluggar, så ska barnen få sova i eget rum o skrika för att ingen av oss ska behova gå up0.. för både han o jag har ju jobb o sköta.. du märker inte hur fel det låter När du skriver? Och du ska absolut inte gå in på en blogg, och inte skriva ditt fullständiga namn, och kommentera din dumma kossa. Det e sånna som ni som inte har ett liv som sitter på erat feta arsle vid datorn hela dagarna.. du kanske sjalv ska börja jobba o göra någon nytta i samhället ist för att skriva massa onödig dynga på hennes blogg !

2012-08-08 @ 10:18:26
Postat av: C

Haha din dumma kossa?? lär dig läsa din omogna 2 barns morsa! Jag skrev att i Daniellas fall så är det så att dom bara har ett barn det är skillnad när man har fler, då får man komma på fler lösningar och pappan ta nån natt då, Men nu var hon mammaledig och han jobbar och skulle gå upp varje natt minst 4 ggr per natt. Va fan snackar du om att jag inte har nått jobb? det har jag visst, Jag får väl kommentera och ha min åsikt utan att jag är dum i huvet. Jag började med att fråga en fråga så blev alla ni plötsligt dryga i svaren. Jag har inget lat och fet arsle , pratar du om dig själv ;)

2012-08-08 @ 11:15:04
Postat av: C

Strunt samma , jag menade i Daniellas fall och när man är
Mammaledig. Tyck vad ni vill och gör hur ni vill. Jag tycker själv att pappan kan bli bortskämd med att mamman tar barnet mer än pappan osv men i det här fallet var det annorlunda jaja sak samma orkar inte diskutera mer alla har rätt att tycka vad de vill eller? ;) :)

Svar: Man får skriva vad man tycker, men jag tycker man ska ha i åtanke, och det gäller allihopa, att ingen har fel eller rätt. Alla gör på sitt vis.
Daniella Goretti

2012-08-08 @ 11:28:56
Postat av: linda anderstedt

Ja men att du ens kom på tanke att ens yttra dig om hur dom gör nattetid, det e bara onödigt.. du skriver själv att man gör som man själv tycker e Okej, så varför kommentera du då för? Du kommenterar o skriver sen något helt annat.. som man brukar Säga, tänk före du agerar.. Och du C, kommentera inte någons blogg såvidare du inte har något vettigt att skriva ! Och slösa ingen tid på att kommentera tillbaka..

2012-08-08 @ 12:10:33
Postat av: C

Och du Linda anderstedt. Lär dig läsa och begripa saker liter mer innan du yttrar dig :)

2012-08-08 @ 17:24:47
Postat av: linda anderstedt

Ja ja, gå o lägg dig och sov ett tag vet ja !

Svar: sov du gott då linda? haha =)
Daniella Goretti

2012-08-08 @ 21:19:18
Postat av: linda a

Jag sov som en stock ! :-) .. ingen störande människa kan störa min sömn ;)

2012-08-09 @ 12:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen