Klart man skyddar sitt barn

publicerat i Vardagsliv
Nu kan jag bara utgå från mig själv när jag skriver.. vad jag tycker och så. Har tjaffsat med min mamma lite. Hann inte vara där så himla länge förrän vi åkte.

Vi åkte dit nu på eftermiddagen. Vet att det var dumt nu när de inte är helt 100 % friska än. Har lite ångest för det faktiskt. Tänk om han blir sjuk? Det var som sagt dumt.

Det vi bråkade om var att hon tycker att jag överdriver.

Att tex pappa som är frisk inte fick hälsa på Leon för några dagar sedan då vi bara åkte dit och var utanför ett tag. Leon satt tom kvar i bilen. Bara för att pappa var frisk just då betyder ju inte att han inte hade smittats. Det säkra före det osäkra liksom, tänkte jag då.

Jag sa idag när mamma kom in efter att hon precis hade rökt att det inte är så bra ifall hon håller i honom just då. Överdriver jag då eller? Nej, det tycker inte jag. Bara för att hon var ute och rökte betyder ju inte att hon inte har röklukt på sig.

Jag utgår ju som sagt från mig själv när jag skriver det här. Jag skulle inte hålla i ett barn, speciellt då inte ett spädbarn om jag precis rökt. Tuggummi och tvättade händer hjälper inte så mycket. Det sitter ju liksom i kläderna.

Jag tycker då hellre nu att man får överdriva som nybliven mamma, än att blåsa rök i ansiktet på sitt barn, typ.

Vad tycker ni då?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår dig, när man röker så tar det ett tag innan allt försvinner. Det försvinner ju inte direkt när man släckt cigaretten. Jag läste tom att man ska röka en bra bit bort ifrån sitt hus för man drar med sig röken med giften in och andas ut det på barnet direkt efter man har rökt. Man ska som rökare heller aldrig sova brevid sitt barn då man på natten svettas ut massa cigarett gifter.

2011-09-24 @ 19:18:13
Postat av: Linda G

Håller med dig helt. Röklukten finns kvar och passiv rökning är ju farligare än att röka själv. Dessutom lär det va svårare för deras lungor att hantera det.. Jag tänker på samma sätt. Jag är noga med det. Likaså med stark parfymdoft och sjukdom. Inte så konstigt. De kan ju få RS-virus och dra på sig det mesta. Går inte undvika för alltid men onödigt att ta onödiga risker.

2011-09-24 @ 19:25:16
Postat av: Matilda

Jag håller fullständigt med. Min mamma röker också och jag har redan sagt till henne att hon inte får hålla vårat barn om hon har rökt. Jag tjatar om det varje gång jag är där och hon börjar nog sakta inse att det kanske är dags att sluta röka... Fortsätt stå på dig! :)

2011-09-25 @ 09:48:03
URL: http://matildafiona.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen