ja, jag drar mig tillbaka då. not.

publicerat i Vardagsliv
Jag har inte varit i Herstaberg på en evighet. Mamma och Alex har varit sjuka. Förkylning. Alex har varit förkyld i snart två veckor, och mamma i ca en vecka. Det börjar ju avta nu, så jag tänkte att man kanske kan åka dit utan att Leon blir smittad.

Ringde 1177, sjukvårdsupplysningen för att vara på den säkra sidan.

ABSOLUT INTE! Sa kvinnan i telefonen. Man ska inte träffa folk som är sjuka. Det förstår ju jag med, men jag tänkte att de inte smittar längre, men de gör de väl så länge de har symptom kanske?

Hon berättade för mig att man absolut inte ska vistas bland folk så som i gallerior, caféer, folkmassor osv. Man ska hålla sig inne och inte träffa någon när de är så små som han är!

Eh.. hur länge ska man hålla sig inne då? ett halvår? ett par månader? Inte konstigt att mammor blir deprimerade om de blir rådda att inte träffa folk eller fika på stan bara för att man har en nyfödd.


Jag vaknade nyss, på tal om annat. Vi skulle se på filmen på 4:an klockan 21 och det gjorde vi i ca 45 minuter. Kul!! Vad ska jag göra nu då liksom? Oskar somnade också (ovanligt), och Leon likaså.

Jag funderar på att duscha. Jag duschade aldrig igår, och det har liksom blivit min lilla kvällsrutin. En liten stund för mig själv. I början när vi kom hem från BB duschade jag mest för att man kände sig smutsig med allt blod och sådär, och nu har det blivit som ett beroende. Hoppas inte min hud blir uttorkad bara, för innan förlossningen duschade jag inte varje dag. Hade inte behovet av det.

Vet inte hur det är med er? Hur ofta är det normalt att duscha, typ?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart du får träffa folk?

Hur ska lillen annars kunna bygga upp ett immunsystem?

Ut o träffa folk, det är nyttigt. Sen kanske inte bland jättesjuka människor, men nnormalt folkvett :)

2011-09-24 @ 00:48:24
Postat av: Kungen

Ted ska han heta :D

2011-09-24 @ 04:34:43
Postat av: Paulina

Jag duschar varje dag :P

2011-09-24 @ 09:58:47
Postat av: mamma

Jag håller med..Klart han ska träffa folk

2011-09-24 @ 10:16:25
Postat av: Nea

Hon hade typ kort hår och var ganska kort hon också, kanske knappt 1,60 om ens det. Hon såg ut som vem som helst, helt normal liksom.

2011-09-24 @ 10:21:33
URL: http://frokennea.blogg.se/
Postat av: sofiahassan

Vilken snygg header!!! super fina bilder :)

Jag duschar varje kväll, min kvällsrutin, men om det är nått som stör om jag gör nått på kvällen o kommer hem sent så "hoppas jag över" eller så haha xD

2011-09-24 @ 10:39:02
URL: http://sofiahassan.blogg.se/
Postat av: Nathaly

Va konstigt att de sa så på 1177.. Barnmorskan sa till mig idag att det är bara bra om barnet kommer i kontakt med baciller, och att vara förskyld/sjuk 3-4 gånger första året stärker deras immunförsvar... Annars kommer de bara bli sjuka hela tiden när de börjar på dagis eftersom de inte är vana vid andra baciller....

2011-09-27 @ 00:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen