att snusa

publicerat i Vardagsliv
Som några av er vet så har ju jag snusat rätt så länge. Fast nu gör jag inte det. Jag slutade att snusa för ca 3 veckor sedan nu.

När jag blev gravid så slutade jag ganska fort med snusandet. Tiden gick och jag fick för mig att köpa en dosa. Det gjorde jag och sedan slutade jag inte. Snusade typ 2/3 av hela graviditeten kan man väl säga.

När han kom ut gick det upp för mig vad fan jag höll på med. Vad man utsätter sitt eget barn för som har växt inuti mig.
Man tänker inte på samma sätt, det blir liksom inte lika uppenbart när barnet fortfarande är i magen.

Det tog ju en vecka ungefär innan jag slutade efter att han fötts, men slutade, det gjorde jag! Är stolt över det.
Tanken var ju att jag ammade då och inte ville att han skulle få i sig nikotin.

Eftersom jag nu inte ammar längre så kan jag ju lika gärna börja igen. Jag kan - men jag vill inte. Rent ekonomiskt. En dosa om dagen snusade jag. En stock kostar 270 kr ungefär. Blir jävligt dyrt i längden.

Dessa minisnus var det som jag snusade. Kan sakna dem ibland. Men när jag tänker på hur mycket pengar jag sparar på att inte snusa så blir jag bara glad!



Mamma, om du måste ha i dig nikotin när vi är hos er så kan du väl köpa en dosa med snus som du har när vi kommer till er? Just saying.

Kommentarer
Postat av: Frida

Riktigt starkt jobbat! Hoppas på att killen kan sluta röka helt och bara snusa istället för både och. -.-



sv: Det spökar faktiskt inte, jag fick hälften av allt från mina föräldrar i ansiktet ungefär så jag fick ett blått och ett grönt öga. :)

2011-09-25 @ 20:05:52
URL: http://fridaviktoriaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen