stackars mage

publicerat i Vardagsliv
Jag har äntligen fått honom att sova nu..  Han är fasen vaken mer än vad han sover. Det känns så iallafall! Kanske för att det tar sån himla tid för honom att somna. Han bökar och sparkar med benen och har ont i magen och kanske är mer hungrig, snuttig efter nappen.. ja, tillslut somnar han väl av utmattning eller vad det nu är.

Men ibland så, ja då somnar han när han ätit upp maten. Lätt som en plätt!

Jag tog mig ut på en promenad förut. Han hade ätit en timme tidigare. Jag gick till Pressbyrån och hälsade på Madde, nya chefen på jobbet. Ska bli jättekul att börja jobba tillsammans med henne om ett år eller så, när det nu blir.

Ja, iallafall.. Jag var där i en halvtimme kanske, sen började Leon bli hungrig igen, eller att han vaknade av att han hade ont i magen, så det var ju bara att traska hemåt med en illskrikande unge i vagnen.

Jag sprang nästan hem och blandade fort ihop en flaska. Vad händer? nae, han tar inte flaskan. Suger kanske 10 sug och sen blir jätteledsen. Vad är felet liksom?

Får gunga honom och gå omkring tills han blir lugn. Sätter han då i bärselen så att jag får någonting gjort, och då somnar han i en kvart.

Matade honom igen för då hade det gått en och en halv timma, och ja, nu sover han som sagt.

Hoppas bara på nu att han sover några timmar. Så att magen får lugna ner sig eller vad det nu är.

Kommentarer
Postat av: nea

Usch, det är så jobbigt när man inte vet vad man kan göra för att hjälpa. Liv gråter nästan non-stop tre timmar varje kväll, helt normalt säger bvc men det är ju så hemskt att inte kunna göra nått!

2011-10-02 @ 09:49:35
URL: http://frokennea.blogg.se/
Postat av: Charlene

Min flicka är likadan, men jag testade sockerlösning igår och då började hon rapa en massa och fick ut en massa luft.

Jätte jobbigt när ingenting hjälper annars.

2011-10-02 @ 10:47:45
URL: http://chaallaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen