förklaring

publicerat i Vardagsliv
Det är ju så himla mycket man vill få ur sig här ibland, men man kan ju inte ens skriva ut hälften för att inte bli för privat. Har ju uppenbarligen blivit för privat nu.

Det är ju såklart Oskar ska få egentid och få göra det han vill ibland, men just nu tycker jag faktiskt att det är lite tidigt. Våran son är 6 veckor. Jag förstår mycket väl att Oskar är jättearg på mig nu, och jag har en jätteångest för det. Jag förstår honom också - till viss del.

Det var jättedumt av mig att säga ifrån dagen innan resan, det var det. Massor pengar som kastats i sjön också.
Men just nu känner jag mig så jävla tankspridd. Nån kan säga något till mig en dag, så har jag glömt det efter en kvart. Om jag ens lyssnat på vad den sagt. Oskar har tydligen sagt till mig för några dagar sedan att han åker på fredag. Lyssnade väl med ett halvt öra eller inget alls, och helt plötsligt var det torsdag och han skulle åka imorgon.

Jag fick ju såklart panik! Hade ju inte haft en tanke på att han skulle åka. Och jag ville ju inte ens att han skulle åka från början, men tänkte att jag skulle känna efter lite och ta det då.

Jag klarar verkligen inte av att Oskar ska vara borta i flera dagar. Man skulle inte ha någon att väcka på natten om det var något tex. Klart man kan be någon att sova över eller så, men det är absolut inte samma sak som att ha Oskar hemma. Det är ju honom jag behöver, ingen annan!

Men familjen kommer väl först? Enligt mig så gör den alltid det.
Jag bryr mig inte om någon hatar mig nu, för huvudsaken är att min familj i Herstaberg älskar mig. Och Oskar då såklart.

Jag kan ju sitta och skriva och försvara mig hur mycket som helst egentligen.. till ingen nytta.

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag älskar dej....

2011-10-07 @ 18:33:56
Postat av: linda h

Det finns många som älskar dig :)

2011-10-07 @ 18:45:01
Postat av: paulina

jag älskar också dig :)

2011-10-07 @ 19:36:47
Postat av: En som gått i hagaskolan med dig

Jag hittade din blogg av en slump och kände igen dig från skolan, stort grattis till sonen måste jag börja med att säga! Jättesöt :) Jag är själv mamma till en 1 åring och är gravid. Min åsikt i detta är att ni som inte är nyblivna mammor ni förstår inte ett dugg hur krävande ett spädbarn är och hur viktiga helgerna är när man är mammaledig. Varför har Daniella gjort fel, hon behöver ju bara sin kille just nu. Nää jag hade reagerat likadant faktist. :)

2011-10-08 @ 13:03:09
Postat av: Sabina

Det finns väl ingen som hatar dig, det är ju löjligt. Ni har PRECIS fått barn, det är förståeligt att du känner dig osäker och behöver Oskars stöd. Det är just det ansvaret som kommer med barn, då innebär det att båda ska finnas där för Leon, inte bara du. Självklart har alla rätt till sin egen-tid men då ska båda parterna känna sig tillräckligt bekväma med barnet först. Stå på dig gumman, jag tycker inte du gör någonting fel. Jag såg kommentaren som Oskars syster hade skrivit, jag förstår att hon bryr sig om sin bror men nu måste han ställa upp för sin familj. Dom måste ju förstå och finnas där för dig också, du är en del utav familjen nu och jag tycker inte att dom ska behandla dig sämre än Oskar! Hoppas ni löser det iaf! Finns här för dig gumman. (You shall succed :p ) Puss <3

2011-10-11 @ 12:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen