är hundvakt

publicerat i Vardagsliv
Är ute i Herstaberg nu och är hundvakt åt hugo och bella. alex skulle vara i stockholm med skolan hela dagen, och resten av familjen befinner sig just nu i spanien. Jag var ändå ledig idag.
Halv elva idag var jag hos barnmorskan och pratade, mätte magen och lyssnade på hjärtljuden. Allt såg bra ut, tyckte hon.
Vi pratade även lite om graviditetspenning. Jag hade ju inte alls planerat att begära det, men nu när man börjar få känningar på riktigt i arbetet, och man vet att det inte kommer att bli lättare, så sa hon till mig att ansöka fort som tusan. De är ju väldigt hårda med det där, och inte alls snabba heller, så vi får se vad de säger och hur lång tid det tar.
Har fyllt i begäran från o med 1/7, men tror absolut inte att pappersarbetet och det hinner bli klart. Jag kanske inte ens får ersättning liksom. Men skulle gärna vilja ha.. det blir ju som sagt inte lättare på jobbet, och jag blir ju inte mindre heller för den delen. Fötterna tar stryk. Har även ganska ont i svanken när jag går av jobbpassen.
Just nu har jag iallafall en minisemester att se fram emot. Den 7-9 juli ska ju Oskar och jag åka till Lysingsbadets camping. Det ligger i Västervik. Vi har hyrt en stuga för 5 personer, för vi ville inte sitta och trängas i en liten stuga på 10 kvadrat, så om det är några som vill följa med oss, säg till!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas du får graviditetspeng beviljat! Tyvärr är dem ju as sega, tror det tog typ 3 veckor innan jag fick min!

2011-06-14 @ 22:20:51
URL: http://jolieee.blogg.se/
Postat av: Alex

Tack för hjälpen :D

2011-06-15 @ 18:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen