rutiner

publicerat i Leon
Idag har vi, hela stora familjen (jag, oskar, leon, stella, milton, malte och stina) varit i Herstaberg hela dagen och hälsat på. Vi har inte gjort någonting speciellt alls. Det är skönt att åka iväg hemifrån och bara vara, liksom.

Leon blir ju ganska ofta övertrött och jag har en liten aning om varför han blir det och gråter så man får vyssja honom tills han somnar. Det var jättelänge sedan som vi bara la honom i sängen så att han får somna av sig själv.
Jag la honom i sin egna säng efter morgonmålet när jag märkte att han började bli lite trött, och så låg han där en liten stund och pillade och lyssnade till musikmobilen. Och så somnade han!
Likadant gjorde jag alldeles nyss, och nu sover han. Jag tror nog att det är mer fasta rutiner som behövs. Han har ju liksom somnat lite varstans annars. I soffan, eller i min famn eller Oskars. Bebisar gillar ju rutiner har jag läst.

Förresten så har jag köpt ett andningslarm på Blocket. 600 kr fick jag ge för det, och annars kostar detta 1500 kr. Så det var en bra deal tycker jag. Jag tror verkligen att jag kommer bli lugnare av att ha ett sånt. Eller som Oskar sa... "sen kommer du ju bara oroa dig för att den kanske inte fungerar som den ska, och gå och kolla det hela tiden", hahaha, ja. Gör jag det så lovar jag mig själv att gå i terapi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen