avundsjuk

publicerat i Leon

Jag är så himla avundsjuk på Oskar. Han kan sova var som helst, när som helst och hur som helst. Häromdagen låg han och sov på golvet.

Jag tänkte då främst på nätterna. Jag sover dåligt. Leon vaknar och vill ha nappen eller bli omstoppad flera gånger och jag vaknar även flera gånger när inte han vaknar. Jag får ju ingen sömn!!!

Jag skulle så gärna bara vilja stänga in mig i ett mörkt rum över en natt och bara sova. Kunna släppa allt, bara för en natt liksom.

Vi försökte ju förra helgen.
Jag stängde in mig i sovrummet. Ska väl tillägga att jag hade öronproppar också. Oskar och Leon sov i vardagsrummet. Oskar sover och sover och sover, jag vaknar av att Leon gnäller vid 6 så jag måste ju gå upp innan han börjar illtjuta och inte ens då skulle Oskar vaknat.

Det funkade alltså inte. Jag vill ju det bästa för mitt eget barn så jag skulle nog inte vilja åka någon annanstans och sova heller, för då vet jag att Leon ligger där och skriker i 10 minuter innan Oskar ens vaknar, och så tar det ju en extra stund innan maten blir färdig också.

Jag ligger alltid steget före. Jag vet att när han sovit 45 min-1 timme så vaknar han snart, och då har jag förberett maten så den är klar tills han vaknar.

Hur ska vi lösa detta tycker ni? Hur gör ni?


Kommentarer
Postat av: linda henriksson

Hej. Ja förstår dig. Jimmy har aldrig, Läs ALDRIG , gått upp en ända natt, varken under alvas två år, eller sedan tyra Föddes. Tror ja sovit 3 Hela nätter på två år. För ja går ju hellre upp en låter mitt barn skrika, ja hinner ju bli pigg under den tiden ja försöker väcka Jimmy. Så har blivit att ja tagit varje natt, det e jobbigt men man vänjer sig tyvärr. Så Säg till Oskar innan han blir som Jimmy -BEKVÄM- :)

2011-12-19 @ 10:31:56
Postat av: Nea

Leon tar nog ingen skada av att vänta 10 minuter extra, låt oskar göra det på sitt sätt så grejar han det nog. Han är inte lika rutinerad som dig såklart, du har ju gjort det varje natt i snart 4 månader men han lär sig om han får försöka tror jag.

2011-12-19 @ 13:19:08
URL: http://frokennea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen