Pensionsparande och sparkonto till barn

publicerat i Graviditeten
Vad är rimligt att spara varje månad till pensionen? Jag kan inte lägga allt för mycket, men om jag börjar spara 200 kr i månaden nu fram tills jag är 65 år så har jag lite över 100 000. Är det för lite? Vi tänkte även öppna sparkonto till barnet. Om vi sparar 100 kr var varje månad så får ungen 43 000 när den är 18 år. Mamma o pappa sparade ju till mig och jag kunde då köpa en moppe när ja var 15, och tog bilkörkort när jag var 18. Vill bara liksom föra över till ett konto varje månad då jag inte kan någonting om aktier och fonder.

Kommentarer
Postat av: Alex

Kör 1000 i månaden så är du ju miljonär sen :P

2011-08-12 @ 08:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen