lördag

publicerat i Vardagsliv
Det är lördag idag. Minns den tiden man verkligen längtade efter helgen, men vad har hänt? Nu känner jag ingen skillnad. Det skulle lika gärna kunna vara tisdag idag. Jag har ingen sån där myskänsla som man får på lördagar. Äntligen har den dagen kommit som man längtat efter hela veckan, liksom!!

Hur gör man för att få tillbaks den känslan? Måste nog sätta mig i arbete mån-fre, och ta ledigt lör-sön. DÅ jävlar kommer nog den där känslan!

Idag kommer Johanna hit. Vi ska umgås och så blir det förstås klippning. Känns lite som att vi utnyttjar henne till just det, klippning. Vi ses ju nästan aldrig förutom när någon behöver klippas. Det är ju så att man får ångest!

Jag vill nog bara ha topparna klippta. Skulle vilja göra något drastiskt men ändå så vill jag spara ut och få långt hår. Om jag bara hade klippt topparna alla de gånger jag har klippt kortare hår, så hade jag haft jättelångt hår nu. Men det är ju det att man hatar den där mellanlängden. Den längden har jag nu. Inte långt, och inte kort. Det enda man kan göra är att sätta upp håret i en toffs eller bulle. Det är ju det enda jag gör nu ändå, så vad spelar det för roll egentligen!

Känner mig så himla ful. Inser att jag kommer bli en sån där mjukisbyxemorsa som jag skrev för ett tag sedan att jag inte ville bli.

Om några veckor när barnet kommer, och veckorna efter det. Då har man ju ingen lust att gå och handla fina, nya kläder, för de kommer ju ändå vara för stora sen när man har gått ner i vikt? Känns ju onödigt att köpa sånt som man ändå inte kommer använda sen. Så då får det bli såna här fula mjukisar i velour. Känns så jäkla skabbigt, men vad gör man?!

Hur fasen ska ni andra preggosar göra?

Kommentarer
Postat av: nea

Jag gick till affären i mina velourbraller igår, med en boll på huvudet, osminkad, en fredagkväll. Du behöver ju inte känna dig ensam om att livet tagit en ganska drastisk vändning. Nu ska ju du ha barn när som helst man ändå, sugen på att dricka en alkoholfri frozen daquiri nån kväll? Kan ju vara skönt att peppa varandra att gå ut och leva livet haha

2011-08-13 @ 12:15:59
URL: http://frokennea.blogg.se/
Postat av: Nea

Manesa är the place to be! Jag ställer inga krav på din klädsel men jag tänkte nog lämna velourdressen hemma och kasta på mig något mer klädsamt faktiskt. Men är du sugen nån kväll i veckan? Jag pluggar ju non-stop men är på för ett avbrott när som helst!

2011-08-13 @ 15:28:50
URL: http://frokennea.blogg.se/
Postat av: Linda G

tror du kommer ha annat att lägga fokus på än att köpa nya kläder o att du känner dej ful :P men håller med dig om att man har ju känt sig vackrare än så här ;)

2011-08-13 @ 16:37:52
Postat av: JOHANNA

haha nej, sluta! inte tusan ska du känna så för du vet att jag bara tycker att det är kul :)

2011-08-13 @ 17:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen