morsning korsning

publicerat i Vardagsliv
Hola!

Idag fick jag väcka hundarna istället. Bättre det, än att de sover till halv ett på dagen, tycker jag.

Vi gick en liten morgonrunda här i lilla parken bredvid huset. Då fick jag se löv falla från ett stort träd. Det kändes så ledsamt på nåt vis. Det var ingen vind, så löven föll av sig själva. Som om trädet grät. Det såg så sorgligt ut.
Ikväll när jag kommer hem från jobbet kommer trädet stå där alldeles naket. Inte undra på att det gråter. Jag skulle inte heller vilja stå där ute naken bävandes inför vintern.

Jag jobbar det "långa passet" idag. Det som jag alltid säger är så jobbigt, men sen när jag kommer hem så brukar jag säga att det inte var så jobbigt. Orkar inte skriva något sånt idag faktiskt... får väl helt enkelt se om det är lika jobbigt eller lätt som det brukar vara. Onsdagar är den dagen, enligt mig, som det är mest att göra på. Vi får en stoooor tidningsleverans som tar flera timmar att packa upp, plus att vi får påfyllning av varor. Dricka, godis, tuggummi osv. som vi måste fylla upp.

Jag jobbar dag imorgon också. Så när jag kommer hem ikväll blir det ju nästan att hoppa ner i sängen igen och upp och jobba några timmar senare.
Men jag måste först se Greys Anatomy och såklart Kungarna av Tylösand. Sen kan jag sova.


blond Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen