mer julklappshandling

publicerat i Vardagsliv
Så himla skönt att bara vara.. är ju ledig idag. Gick upp halv åtta (som jag gissade igår). Gick då ut med hundarna. De sket och pissade för er som ville veta.

Har suttit vid datorn här och beställt lite fler julklappar. Väldigt bekvämt faktiskt. Slipper springa i massor butiker bland galna folk. Blir nog klar tidigt iår. Känns skönt. Då blir det mer pengar över till mig själv när julen närmar sig.

Nu har jag iallafall handlat klart julklappar till Alexander och Dennis. BORTSKÄMDA bröder måste jag säga! Hoppas ni blir glada sen :) Fast det är ju mitt fel egentligen, att de blir bortskämda av mig. Jag kunde ju lika gärna bara köpa ett par strumpor till var och en, men hur kul är det? Nae inte kul.

Sen måste jag få ur mig en annan grej.

Köp inte julklappar/födelsedagspresenter till folk bara för att ni känner att ni måste.
Jag är hellre utan julklapp än att jag får 100 kr av min morbror. Faktiskt. Tror Alex och Dennis känner likadant. 100 kr liksom? En liten 20 grams godispåse? Nae. Ni borde faktiskt skämmas. Kom då hellre tomhänt än att ge en sån sak. Här är det INTE tanken som räknas.

När man ger en sån grej, eller låt oss nu säga 100 kr som i detta fall. Då ger man väl bara för att? Inte tror dom väl att ungarna blir glada av hundra kronor? Vad ska de göra för dem?! Köpa en halv kalsong?

Sluta upp med att köpa saker bara för att ha något att komma med. Ta med dig själv och ett glatt humör istället. Blir roligare så tror jag.

Julklappar köper jag till dem jag bryr mig om, och så lägger jag faktiskt ner lite tid och tanke till det jag köper.

Kommentarer
Postat av: jane

Du är ju för "gooo". Raka puckar!!! det är rätt. Varför ska man hymla.Jag håller på dig.

2010-10-15 @ 16:23:27
Postat av: Alex

Haha då vet jag att det inte är strumpor iaf :D

2010-10-15 @ 19:33:26
Postat av: Linnea

Om alla såna 100klappar upphör så kommer du nog sakna dem :P

2010-10-18 @ 07:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen