dagens kroppsideal

publicerat i Vardagsliv
Vem har bestämt att det är finast att vara smal? Eller alltså. Att inte ha nåt fett på kroppen. Dagens kroppsideal alltså. Hur har det liksom utvecklad sig till hur vi "ska" se ut? Vem var det från början som bestämde att det är finast att vara smal? VEM??

Tänk om det skulle vara tvärtom. Att vi tjocka var de vackraste, och de smala modellerna kunde stå och skämmas i ett hörn.

Alla tycker ju olika, men vissa av oss som är lite mulliga... eller jag ska tala för mig själv bara, jag tycker ju inte att min kroppsform är idealet. Varför är det så? Ååå jag blir så frustrerad. Att liksom om jag skulle lägga upp en bild på mig med normal kroppshydda, och en annan bild där jag är gravt överviktig, och jag frågar vilken som är finast. Vilken tror ni att ni skulle säga var finast? Ja den normala såklart.

Big kan också bara beautiful. Men det är ju som det är. Jag tycker inte att det är snyggt att vara fet. Men lite mullig, nae det gör ingenting!



Kommentarer
Postat av: sara

Du är jättefin Daniella som du är!!KRam

2010-12-07 @ 15:38:17
Postat av: mamma

jag tänkte samma sak igår när jag såg programmet om misslyckade skönhetsoperationer igår på tv.

2010-12-08 @ 06:52:16
Postat av: daniella

och vad kom du fram till?

2010-12-08 @ 08:28:47
URL: http://daniellagoretti.blogg.se/
Postat av: Anonym

att man är lika fin tjock som smal,men jag undrar okså vem är det som bestämmer det...jag har alltid fått höra att det inte är fint att vara tjock

2010-12-09 @ 08:09:04
Postat av: Andreas

Du ser ju bra ut i vilket fall, men skippa hatten ;-)

2010-12-10 @ 12:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen