om att sluta snusa

publicerat i Vardagsliv
Nu har jag inte snusat sedan imorse. Har snusat 3 portioner idag, tog den sista imorse runt 10. Hur det känns? Ja.. det känns faktiskt lite både och. Ena sidan av mig tycker det är skönt att slippa stoppa in en snus hela tiden, för man gör det automatiskt, hela tiden, och den andra sidan vill ju ha, såklart. Det är skönt att bara stoppa in en under läppen och njuta. För det gör man. Samma sak för er som röker och drar ett efterlängtat bloss.

När folk frågar om jag är beroende så säger jag nej. Vet inte om det är för att jag inte vill inse att jag är det, eller för att jag inte ÄR beroende helt enkelt. Jag känner att jag kan sluta när jag vill, och det måste ju betyda att jag inte är tillräckligt beroende? Eller så har jag bara en väldigt bra självdiciplin och pli på mig själv.

Just nu i skrivandets stund så känner jag att det är skönt att slippa ha det där begäret och känna att man måste stoppa in en snus. Jag har heller inte något val just nu, för jag har inget snus. Kan inte göra så mycket åt saken helt enkelt. Dessutom sparar jag ju massa pengar! Och man räddar sin hälsa och speciellt sin munhygien, tandkött och tänder. Egentligen har jag ju inget behov av snusandet eftersom jag sitter är och skriver att jag inte saknar det?

Bara man ger sig fan på och ställer in sig (och hjärnan) på att man ska sluta, så går det! Jag är ju ett levande bevis.



Men fan va gött det skulle va med en prilla..

Ne nu får jag sluta ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

vf sluta ?

2009-10-21 @ 11:55:30
URL: http://ellinorastamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen