matlagning

publicerat i Vardagsliv




Kycklinggryta och ris.

Det var var jag och Oskar åt igår. Vi bestämde oss för att en dag i veckan kolla i kokboken och laga något nytt, så man lär sig laga mat någon gång. Man kan inte bara leva på mackor och nudlar hela livet.

Jag bakade även en rulltårta, om man kan säga att man bakar en sån. Inte så avancerad, ändå lyckades jag inte till fullo. Men den blir bättre nästa gång. Hade ju inte bakat rulltårta på 10 år, då får det bli lite fel.

För en stund sedan tog jag ut en falukorv ur frysen. När den är tinad tänkte jag steka upp lite att äta nu och till matlåda imorgon.. ska jobba dag ifall någon vill anteckna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen