21 dec, 09

publicerat i Vardagsliv
Hej fina människor :)

Idag är det den 21:a december. SNART, så snart är julafton här. Jag längtar så mycket. Har sagt de förut och jag säger det igen.. jag längtar tills mina nära och kära ska öppna mina klappar jag köpt till dem.

Idag leder jag inte något pass.. är för förkyld för att leda och orka ändå. Men jag hade gärna velat! Älskar ju att leda mitt pass med alla älskade jympasugna människor. Men, men... kommer ju tusen dagar till jag ska leda. MINST!

Jag är trött som fasen idag. Har suttit och nästan somnat till en film nu efter jobbet. Egentligen orkade jag inte jobba idag pga förkyldningen, men Felicia kunde inte jobba för mig så jag var tvungen. Men det kändes bra ändå, tog lite nässpray så gick det nästan över, haha. Det är MYCKET kunder nu de sista dagarna innan jul. Jag brukar tjata om att det är mycket att göra ibland, men nu är det enormt mycket folk! Några jävla bittra kärringar också. Att dom orkar vara tjuriga och kalla det "dålig service" för att jag inte stoppade ner SF Presentkortet i kuvertet. Haha.. och jag tar ju åt mig så fort någon blir tjurig eller arg på mig. Jobbigt! Jag vill inte ta någon skit, men egentligen är jag jävligt feg och står inte på mig. När jag väl står på mig blir jag så jävla arg så jag blir helt röd i ansiktet. Det är ju inte så att jag står och skriker åt mina kunder som är otrevliga mot mig, men inombords så. Nån gång kan det hända att jag tjaffsar tillbaks.. varför ska inte jag få det när dom är tjuriga mot mig? Bara för att jag står i kassan och ska stå där och vara trevlig hela dagarna eller? Ibland går det bara inte. Jag står ju liksom där dag ut och dag in, medans en kund kanske bara är där i 2 minuter. Förstår ni hur jag menar?



Skönt att det snart är lite långledigt så man får ta igen sig och samla kraft till arbetsdagarna med nöjda och bittra kunder.

bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen