usel bussförare!

publicerat i Vardagsliv

Bussredan till stan igår var den sämsta jävla resan på länge! Jag har åkt buss i hela mitt liv och träffat på kassa bussförare, och även dom som kör jättebra, och igår var en jävla katastrof.

Det börjar med att idioten börjar köra iväg, sen vet han inte själv vad han gör och kör sakta och nästan in i räcket som är precis vid vägen, vet inte vad han gjorde och tydligen inte han heller för han börjar köra iväg igen. När han körde så gasade han på FULL GAS för att sedan bara släppa gasen helt plötsligt och bromsar, sen gasar, sen bromsar, sen gasar, bromsar gasar bromsar.. varför kör man så? Kan man inte bara hålla en jämn gas och bromsa när man ska? Helvete heller tänkte väl han.. kanske var han full eller så kunde han inte köra helt enkelt.

När vi kommer till resecentrum gasar han järnet och tvärnitar vid övergångstället även fast det inte kom en bil.
Jag gick av vid söder tull och ville så himla gärna gå fram till utlänningen och ge honom en avhyvling, eller åtminstone säga vad fan jag tyckte, men eftersom jag inte är så stor i käften vanligtvis så gjorde jag aldrig det.
NU önskar jag att jag hade gjort det så han fattar att man inte kan köra så. Man kommer som sagt alltid på efteråt vad man kunde gjort och sagt.

Ska framöver börja säga och göra det jag kommer på efteråt att jag ska säga, men det kanske blir svårt?

Och en annan sak som inte hör till ämnet.
Varför slänger kärringar och gamla gubbar pengarna på kassadisken istället för att ge pengarna i handen som normala människor gör? Gjorde man så förr eller? Konstigt.. jag har lärt mig att man ska ge pengarna i handen och inte lägga femhundra mynt på disken som jag sedan får plocka upp i en minut och slösa tid.
Samma sak med vissa ungdomar. Dom har fanimej inte lärt sig ett skit!

Nattinatti och sov så gott!
det ska jag göra för jag har lite sovmorgon :)


Kommentarer
Postat av: Andreas

Han lät riktigt kass. Så störande med folk som kör så... och pengarna ska läggas i handen, det är ju en oskriven lag.

2009-08-16 @ 20:03:51
Postat av: paulina

lugna ner dig nu! :D

2009-08-18 @ 16:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen