återfall!!!

publicerat i Vardagsliv
Från och med igår hade jag bestämt mig för att inte vara onyttig. Alltså var det tänkt att jag skulle äta godis för sista gången på ett bra tag i söndags när vi såg Prison Break-maraton, men så blev det icke!
Eftersom jag var så sötsugen så rotade jag mig ner i papperskorgen efter godispåsen som jag slängde i söndags eftersom jag inte orkade äta mer just då. Tänkte att jag skulle slänga den, "ingen mening med att spara eftersom jag ändå inte får äta godis sen".
Ojsan så det kan gå när självdiciplinen inte är som den ska. Att jag aldrig kan hålla någonting när det gäller sånt här nu för tiden! Förr var jag jätteduktig och höll mig i flera månader och tränade och höll mig relativt fit. Men nu, se på mig.

Jag behöver en jävla personlig tränare och en ny hjärna som säger åt mig att inte äta onyttigt. Det är där jag måste börja. Det går fanimej inte för mig att äta lite "då och då", när man är sugen nån gång ibland. För då blir det för mig i princip varje dag! Antingen en gång i veckan, eller löfte tex, fram till jul då man tjockar julgodis och mat och allt vad det nu är.




Nae, nu ska jag byta om till träningskläder och vänta på Madde, för vi ska gå långpromenad. Ska ta fram mattan och mina hantlar och köra lite!

HEJDÅ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen