rabatt/gratis

publicerat i Vardagsliv
Jag känner att jag bara vill få ur mig det här och förklara.
Som nära vän/släkting så förväntar väl de flesta sig att man ska få saker billigare, eller kanske gratis av någon som driver en verksamhet. Som jag tex. (Nu är det inte en enda av mina vänner eller släktingar som nämnt detta, men jag säger det iallafall!).
 
Jag får så himla dåligt samvete när jag tar fullt betalt av er, det är som att man förväntas ge rabatt osv för att man är just vänner och släkt.
Men... jag kan verkligen inte göra det. Iallafall inte nu. De inkomster jag har i företaget behövs verkligen i företaget, annars har jag inte råd att betala mina företagsräkningar och allt som kostar med att ha ett eget företag. Och som ni vet så är mitt företag ganska nytt och man går inte så mycket/kanske inte alls plus det första året. 
Så det handlar inte om att jag är snål eller girig, utan jag vill bara kunna betala mina utgifter. Men när jag får in så mycket pengar i företaget att jag kan ta ut lön så kanske jag kan fundera på att ge lite rabatt till familj och vänner. 
 
Hur tänker ni alla som nu läser mitt inlägg, hur resonerar ni kring det här med rabatt till familj och vänner? Ni som känner er träffade som vänner och släkt behöver inte svara, för jag vet att ni sagt till mig att det inte är mer än rätt att ta fullt betalt. Så jag vet vart ni står :)

Kommentarer
Postat av: jane

Det är klart att du ska ta fullt betalt det är ju ditt jobb. Skäms inte för det. Jag tror inte någon tänker något annat i så fall får dom väl gå till någon annan....

Svar: Tack för stödet :)
Daniella Goretti

2014-09-03 @ 23:15:12
Postat av: jane

Jag svarade fast vi är släkt Ha ha ha....

Svar: Haha tänkte väl att du skulle kommentera ändå ;)
Daniella Goretti

2014-09-03 @ 23:16:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Till Toppen